dimecres, 29 de gener del 2014

Viatge a París

Ahir dimecres grups de 3 vam organitzar un viatge a París, fent un pressupost del que ens costaria el viatge per a 4 persones. Hem mirat billet d'avió, hotel, preu de visites a llocs interessant, els àpats...
Hem trobat dificultats per a preparar el viatge? Què hem hagut de tenir en compte?

Tennis i petanca a París i a Educació Física

A EF estem treballant el tennis i la petanca, dos esports molt practicats a París, sobretot la petanca, ja que té origen francès i la gent de la ciutat hi juga. És l'exemple de Las Arenas de Lutecia, un amfiteatre romà que s'ha convertit en un parc públic on la gent de la ciutat practica aquest esport de manera lúdica.


Las arenas de Lutecia
 


 



Anem a dinar a un restaurant!

Dimarts vam reproduir el nostre edifici en un full i establir relacions matemàtiques amb els altres. També vam fer una activitat d'anglès molt interessant després de dies de preparació: dissenyar un menú amb algun plat típic francès i representar una situació semblant que es pugui donar a un restaurant.  Aquí teniu algunes fotos:

 




dilluns, 27 de gener del 2014

Miró a París

Observa aquestes obres de Miró i contesta aquest formulari després de llegir les preguntes i buscar informació necessària per a respondre-les.
obra nº1
obra nº2

obra nº3

Construcció de maquetes

Mentre uns grups construïem els edificis amb iogurts, altres feien dos maquetes: La Torre Eiffel i la Catedral de Notre-Dam. A quina escala estan fetes?
 


Construïm edificis

Avui hem revisat el concepte d'escala i hem construït edificis i monuments de París amb envasos de iogurts establint aquest relació:


Alçades (treiem conclusions)

Divendres vam dibuixar a un gràfic els edificis més alts de París, els pròxims a construir al barri la Défense i els que ja existeixen, i els hem comparat i ens hem fet preguntes: quantes vegades és més alta la torre Eiffel que un edifici de la Gavarra?, quants edificis de la Gavarra necessitaríem per arribar a l'alçada de la Torre Montpernasse?, Hi ha algun edifici que sigui el doble o el triple d'alçada que un altre?....

 
 


dijous, 23 de gener del 2014

Paraules manllevades i L'escala

Si vols fer un viatge, no t'oblidis de preparar-te el NECESSER!
Els CROISSANTS estan boníssims!
Els companys de classe han portat diferents SOUVENIRS de París: un imán de la Torre Eiffel, reproduccions a diferentes escales de la Torre Eiffel, un dibuix en pintura d'un  lloc de París...

Sabies que aquestes paraules en majúscula són paraules d'origen francès que avui en dia les hem inclòs al nostre vocabulari? La nostra llengua, igual que la societat, s'adapta als canvis i s'enriqueix incloent paraules d'altres llengües i cultures.

Després hem mesurat l'alçada de les torres Eiffels que hem anat portant durant la setmana per veure que són reproduccions de l'original a diferentes ESCALES, ja que manten les proporcions de la seva mida.





AUDICIÓ a la classe

Avui ens han presentat l'HARMÒNICA, un instrument de vent molt interessant amb el que no només es poden interpretar peces musicals conegudes sinó també imitar sons que ens envolten. Quina relació heu après que té l'harmònica amb França?

dimecres, 22 de gener del 2014

Barri LA DÉFENSE (El Manhattan de París)

Ahir vam visitar el barri La Défense, un barri d'oficines i de negocis on es construeixen els edificis més alts de París, com la Tour First amb 240 m, tot i que avui en dia, continua sent la Torre Eiffel, l'estructura més alta de la ciutat. Es preveu que al 2016 es construirà la Tour Hermitage Plaza, edifici que farà 325 m.



dilluns, 20 de gener del 2014

Monografic II


CARACTERÍSTIQUES:

- haurà d'estar escrit a mà amb bolígraf blau, fent servir pauta i fent bona lletra
- es farà amb fulls blancs de l'escola
- cal que tingui portada i índex
- només s'escriurà per la part de davant dels fulls
- cal que estigui numerat i que a l'índex es vegi la numeració de les pàgines
- es poden enganxar fotos en blanc i negre o color
- l'extensió màxima serà de 15 fulls
- a la portada ha de veure's clarament el nom del treball (París) i el nom de l'alumne que l'ha realitzat

divendres, 17 de gener del 2014

EXPOSICIONS ORALS

Aquest matí han començat dos grups a explicar els seus apartats: geografia, clima i demografia i el segon, la política. Recordo que és important revisar i entendre allò que es vol explicar perquè arribi a tots de forma clara i entenedora. Estem experimentant la dificultat d'agafar apunts a partir d'una exposició oral i poc a poc anirem aprenent estratègies i agafant major agilitat. Ànims!

També hem acabat de veure la pel.lícula del "Jorobado de Notre Dame", fent parades per explicar aspectes a tenir en compte com l'arquitectura de la catedral.

dijous, 16 de gener del 2014

Joc d"Endevinar monuments i edificis"

Avui hem treballat l'orientació en el plànol, situació dels monuments i llocs d'interès i les coordenades a través del joc tradicional d"Enfonsar vaixells". En aquest cas, cada alumne havia d'escollir 8 monuments i edificis que li agradaria visitar en un mapa  i escriure les seves coordenades. Per parelles, s'havia d'endevinar els màxims del momunents possibles escollits pel company.

dimecres, 15 de gener del 2014

Tennis a l'escola

L'estadi Roland Garros és el temple del tennis a París, ja que en aquesta pista de sorra es concentren cada any els millors tennistes del món per a jugar.
Avui hem començat a practicar el tennis a EF  i durant el projecte intentarem anant millorant les nostres habilitats amb la raqueta com va fer en el seu moment Rafa Nadal amb molt sacrifici i esforç.


dimarts, 14 de gener del 2014

"El jorobado de Notre-Dame"

Avui hem revisat els llocs d'interès i hem vist en llengua castellana "El jorobado de Notre-Dame". A la pel.lícula es parla de la discriminació per raça, sexe, aspectes físics...  i apareixen valors com l'amistat i la solidaritat. També es pot veure la inmensitat, l'estil i les característiques de la catedral de Notre-Dame, on passa gran part de la història.


dilluns, 13 de gener del 2014

Comencem el monogràfic de París

Cada trio de treball, hem de buscar informació sobre un dels 8 apartats que tindrà el nostre monogràfic de París.

Índex:

  1. Geografia, clima i demografia (Isabel, Santi i Paula)
  2. Política (Daniel T. i Juan A.)
  3. Història (Álvaro, Lucia i Aroa)
  4. Llocs d'interès cultural (Javi, Marta i Saray)
  5. Esports (Dani H., Alex i Pau)
  6. Costums, festes i tradicions (Alonso, Abi i Helena)
  7. Personatges famosos (Erik, Emerick i Vianney)
  8. Curiositats (Alba, Fabiana i Naiara)
 

 

 

 

Llocs d'interès turístic

A partir de la informació que hem buscat, hem fet un mural de llocs importants de París. Cadascú hem anat sortint i explicant als companys/es alguna característica d'aquest lloc i ensenyant una foto o imatge.
Aquest és el resultat final:

Després hem decidit en grups de 4 com classificar aquests llocs en grups. Ens han sortit: monuments, museus, esglésies i catedrals, ponts, parcs i jardins, tombes i cementiris, altres. Amb les guies, llibres de consulta... hem anant buscat més llocs d'interès.


Situació geogràfica

On és Paris?
A partir d'uns mapes penjats a la nostra porta de classe, hem situat París i el país al qual pertany com també Cornellà de Ll.
Després hem traslladat la informació en una fitxa i hem après altres informacions geogràfiques relacionades amb París amb l'ajuda d'Atles del món, bola terrestre, guies...